17 Februari 2011

~~Pengalaman Sepanjang Semester ni..~~~

Assalamualaikum kepada Sahabat semua sekalian.. Alhamdulillah Allah bagi peluang untuk aku meng'update ' blog hari ni... Banyak yang ingin dikongsikan.. Selama tidak meng' update' blog ni banyak pengalaman yang di hadapi.. Alhamdulillah serba sedikit pengalaman yang inigin dikongsikan....


21 Januari 2011 (Jumaat)

Hari ni adalah hari Pembukaan Program Minggu Dakwah dan Penghayatan Islam 2011 anjuran Jabatan Dakwah Dan Pengurusan iaitu jabatan aku sendiri. ini diadakan selama 3 hari.. dan hari first aktivitinya adalah sangat menarik...iaitu aktiviti pembandingan agama, melawat Gereja Methodist English Di Kuantan.. 2 buah bas kami hantar.. 4orang pensyarah mengiringi.
Aku pun pegi jugaklah sebab aku ditugaskan untuk menyerahkan cenderahati kepada 
'Father"..  hadiah dan sijil penghargaan.. Mula2 kami diberi taklimat di Bilik kuliah gereja tersebut tentang sejarah Methodist pada asalnya.. Memang agak memeningkan untuk difahami..
ade jugak student bertanya.. Tp ade jugak soalan yang menyentuh sikit.. Hemmm... aku rase agak panaz sikit mase tuh.. Tapi nak buat macam mane.. Alhamdulillah Father xdek cakap ape2.. senyum aje...



Then..selepas je taklimat tu Father tu bawak kami pegi ke ruang utama solat orang Kristian..
Tempat ye hanya biasa.. Pensyarah aku ade kate ade lagi satu gereja yang lagi hebat...(Yekot)
sbb dalam gereja tu dikelilingi oel patung2.. macam yang aku pg ni juz bese2 je...
Yang ade yang simbol 'T'... uhuhuhu... Kat kerusi tuh ade terselit sebuah buku...
bukan sebuah jela...setiap kerusi tu ade disediakan yg dikatekan kitab..
Mule2 pk kitab injil tp ia hanyalah kitab nyanyian d0rang... macam ade koir la..hehehe





Aku pergi tempat ni sebab sem depan aku memperlajari Ilmu perbandingan agama...
Minat r bab ni...heheheh.. Semoga Allah kuatkan iman aku untuk menyebarkan agama tercinta Aku ISLAM>>>...
dan selepas tuh kami balik dahh....

13 Februari 2011

Seperti yang kite tahu 14 Feb Hari Valentine's day yang disambut oleh kekasih2 atau couple2 kat dunia... hari tu mmg xplan ape2...ahahahah
Ade seorang sahabt baik aku foward message invite pegi join edar risalah di bandar Kuantan...
Alhamdulillah mmg anagan2 aku selame nih... Dapat jugak aku g dengan kawan2 aku yang lain.. Mule2 serbu ke Terminal..Memang agak lengang sikit.. sahabat aku yang seorang ni dengan berani ye dy edar risalah...hehhe aku juz merakam gerak geri d0rang...
haaa.. lupe nak cakap aku pegi gan pensyarah kesayangan... Cewaah,,,,hehehhe...
 Dan selepas tuh... kawan aku suh plak p Teluk Cempedak.. Tempat sasaran yang agak... Fuhhhh... kalo korang tgok... Astagfirulllah.. Ramai ye la orang....
 Tibe2 (dengan nada suspen).... Ade nampak la seseorang ni yang aku kenal tengah wat operasi cegah maksiat.... Laaa.... My uncle upenye yang bakal bekerja denganku nanti..
huhuhuhuhu... Ape lagi aku bodek la uncle aku tuh... 
pak cik n da geng tengah buat operasi bersama JAIP... then aku n kawan2 follow la d0rang...
mmg x disangke ade gak yang dapat ditangkap berdua-duaan..Astagfirullah..
Nauzubillah....





da la tempat yang kat hujng skli tuh...aduyaaiii... xpikir d0sa ke dorang neh???!!!
itu lah remaja sekarang.. Macam2...
haaa... ade satu ag ujian ye... Aku dan kwn2 pegi la jalan2...tgen diperrli oleh s0rang laki neh.. " Tudng labuh w0oo..!!!! "...huhuhuh
Sabar jela...hehehhe...
Dan kami ingtkan nak teruskan ke Taman gelora dan X=Planet tp mase pulak yang xmengizikan,,,
Alhamdulillah itulah pengalaman aku....serba sedikt untuk dikongsi...
Sekian....



Terima Kasih Kerana membaca.Senyum Sokmolah ye..Jazakallah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan