21 Ogos 2010

PROGRAM KOBLA IHYA RAMADHAN




Assalamulaikum semua....anda semua sihat??
lme x berceloteh dalam blog nie...semenjak nie sy agak sibuk dengan tugas yg diberikan oleh pensyarah2 dan juga sibuk program2 yang akan datang nie...da pegang amanah kene la buat kerana Allah..mungkin ade hikmah disebalik ye...
Baru2 nie...kwn sekelas sy mengajak sy ke satu program yang tidak pernah sy sertai...
Program ini dimana kite perlu handle budak2...ermmm..mmg saru pengalaman yang tak pernah dilupakan bagi sy....so...sy setuju untuk menyertai program tersebut..walaupun pade hari tersebut ade program wataniah...sy terpakse batalkan untuk menyertai wataniah...
Program ini bertujuan memberi pendedahan kepada Kanak2 sekolah tentang bulan ramadhan...
selain itu jugak...memberi motivasi belajar...tentang akhlak2 remaja sekarang,,,supaya mereka tidak terjerumus ke lembah yg tidak betul...sekarang hangat isu tentang remaja2 sekarang xtidak sedar dr kesilapan mereka...macam2 la mereka buat..Nauzubillah,,jauhkan lah dr melakukan perkara2 itu.....
Program itu diadakan pada hari sabtu petang 31 julai sehingga ahad petang 1 ogos 2010..

banyak pengalaman yg saye dpt dr program itu...
bnyak la jugak....besstttt!!!!...budak2 pon cute.....huhuhuhu....tp mlm ye xtdo...sbb berjage...
jge budak2...kot2 ade yg mengigau kuar bilik...kang hilang budak2...akak2 n abg2 jugak yg susah..
walaupun ade yg nakal...tp mereka tetap ikut arahan....
banyak aktiviti ye...explorace, muhasabah diri....
tp paling best yg malam tuh....walaupun night walk dibatalkan...
dengan kecerdikan dan kepintaran abu zarin (cewah),....kami tukar plan...bwk dorang msuk msjid smbil tutup mate....masjid 2 dlm keadaan gelap...dan letak dorang di merata2...xkisah la...tp dalam kwsan masiid....
then kwn2 yg lain....pae lg la..mengacau..heheheh...ade yg zkir..ade yg azan...heheh..memang kelakar...tp itu mengajar erti berani...Allah sentiasa di sisi hamba2 ye...



Dan keesokkan harinya....ade qiamulail...fasi2 semua mengantuk sbb berjge...
heheh...ade lak tazkirah dr ustaz ape erk..lupe da,...tp loghat dy terengganu la..
mmg ketawa la...sbb kelakar..yg budak2 pon enjoy...
huhuhu...tazkirah tentang ramadhan....then ade exercise....emmm...pde pg tu aktiviti xdek la byk sgt...so Abu zarin suggest...buat muhasabah mereka lg sekali...
dengan kepakaran dorg....d0rang buat seperti yg dirancang....




memang berkesan dr malam td....alhmdulillah..semoge mereka berkekalan mcm hari 2...insaf la katekan....
alhamdulillah program itu selesai dengan jayanya dengan bantuan Abg mei,,,heheh,,
orang kuat katekan...huhuhu....
rase sedih pon ade...semoga ukhuwah kami di situ berkekalan ke syurga.. AMIN..



Terima Kasih Kerana membaca.Senyum Sokmolah ye..Jazakallah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini