02 Januari 2010

PROGRAM TAUTAN KASIH 010110




ASSALAMUALAIKUM....Hari ini yg bertarikh 01 Januari 2010 jbtan dkwah dan pengurusan (pEDAP) telah menganjurkan program Tauntan Kasih bagi pelajar Tahun 1 intake Jun dan Dis. walaupun hanye satu hari tp memenatkan jge. Objektif program ini adalah ingin mengeratkan silaturahim antara satu sama lain antara senior dan jonior walaupun berlainan jantina. Walaupun hanya sekadar biasa tapi banyak memberi makne bagi semua pelajar. Seperti kate Ibunda kami Ustazah Safiah, sabda Rasulullah ad mengatakan golongan yang mengasihi sendiri adalah golongan yang dinaungi oleh Allah.
Selain itu. program ini juga mengetengahkan tentang semangat berpasukan.Kumpulan dibahagikan kepada 7.Pelbagai aktiviti yang dijalankan bagi mengukuhkan lagi silaturahim sesama pelajar siswa dan siswi. Walaupun di dalam 1 kolej,tp masih tidak dapat mengenali antara satu sama lain. Selain itu, ad jugak deklamasi sajak tentang erti persahabatan.

Walaupun orang kate aktiviti sebegini bosan, tapi membawe makne bagi kita sendiri.
Aktiviti ini selesai pada pukul 11.45 malam. Semoge ikatan persahabatan akan berkekalan hingga akhirnya. UKHUWAHFILLAH!!!!!!!!!!
Terima Kasih Kerana membaca.Senyum Sokmolah ye..Jazakallah..

1 ulasan: